duminică, 20 mai 2012

Prajitura Cabana









Blat :
3 oua
3 lg zahar
4 lg faina
3 lg ulei
1 lgt rasa praf de copt

Citeste mai mult ... >>>


1 foaie de napolitana

Bastonase cacao :
250 g faina
50 g margarina
1 ou
2 lg smantana
100 g zahar
1/2 plic praf de copt
2 lg cacao

Crema :
2 plicuri budinca de vanilie
6 lg faina
1 l lapte
400 g zahar
3 oua
300 g unt
2 lgt esenta de vanilie (optional)

Glazura ciocolata :
200 g ciocolata
100 ml frisca
100 g unt moale

Mod de preparare :

       Blat : mixam albusurile spuma tare, adaugam zaharul, iar la final incorporam faina amestecata bine cu praful de copt. Coacem in tava care are aceeasi dimensiune cu tava in care vom coace baghetele de cacao (d=26*39 cm).





       Dupa ce blatul s-a racit il taiem pe lungime, astfel incat sa avem 3 dreptunghiuri egale.
       La fel procedam si cu foaia de napolitana (care are aceeasi dimensiune cu tava ): o taiem pe lungime si obtinem 3 dreptunghiuri egale.

Bastonase de cacao :
       Amestecam faina cu praful de copt, apoi adaugam praful de cacao. Peste punem margarina si framantam bine. Adaugam oul , framantam, apoi zaharul, iar la final smantana. Mai framantam putin pana se dizolva zaharul de la caldura mainilor. Impartim aluatul in 20 de bilute, din care vom intinde 20 de betigase.


       Betisoarele le scoatem din tava doar in momentul in care s-au racit, altfel riscam sa le rupem.
      
       Crema : amestecam faina cu praful de budinca. peste adaugam treptata 300 ml lapte rece. restul de 700 ml lapte il punem intr-o craticioara cu fund dublu pe foc mic, pana incepe sa dea intr-un clocot, apoi turnam in fir subtire budinca cu laptele rece. Tinem pe foc mic si amestecam mereu pana se ingroasa crema.
       Luam de pe foc si adaugam cate un galbenus pe rand, amestecand mereu. la final adaugam 300 g zahar si lasam crema sa se raceasca.


       Untul il batem spuma . peste el adaugam cate o lingura din crema de mai sus, ca la maioneza.


       Eu am pus si putina esenta de vanilie, dar nu este obligatoriu.


       La final incorporam cele 3 albusuri ramase batute spuma tare cu 100 g zahar.


       Obtinem o crema delicioasa de vanilie . O impartim in 2.

  Asamblare :
       Foaie de pandispan- crema-4 betisoare-crema-3betisoare-crema-2 betisoare-crema-1 betisor-crema -cele 2 foi de pandispan.




   
       La fel procedam cu foaia de napolitana.





       Lasam cabanele la frigider 1-2 zile ca sa se inmoaie betigasele din interiorul cremei, apoi pregatim glazura de ciocolata.
     
 Glazura de ciocolata : pe aburi omogenizam cele 3 ingrediente, apoi intindem peste cele 2 cabane .
       Eu am facut glazura originala( 200 g zahar pudra, 2 lg cacao, 4 lg apa, 6 lg ulei ) si nu mi-a placut.




       Dam la rece pentru 1 ora apoi putem taia si servi. Exceptionala !  Chiar daca este cam mult de lucru la ea si trebuie asteptat 1-2 zile ...


    Sa aveti pofta multa !


10 comentarii:

  1. Este foarte buna si aratoasa.
    Am facut si eu odata aceasta prajitura,dar nu o mai refac repede.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nasa mea face des aceasta prajitura, imi place foarte mult, dar inca n-am incercat s-o fac si eu :P
    Arata f bine, te pup.
    Duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  3. E minunata prajitura aceasta si ca aspect si ca gust! pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc fetelor :)
    Dar e cam mult de munca .... parerea mea ... :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Mirela,mult de munca,dar foarte buna,merita ,,,,,ti-a iesit foarte frumos!!eu nu am facut-o de ani buni.
    O seara frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere
  6. atata de mult se lasa la frigider? :( Ufff, ce ma fac cu termitele mele mancacioase de dulciuri in timpul asta?

    RăspundețiȘtergere