duminică, 19 august 2012

Tort Joffre






Ingrediente :
250 g unt moale
6 oua
250 g zahar pudra
50 g cacao
100 g zahar
5 lg apa
2 lg faina
1/2 plic praf de copt

Citeste mai mult ... >>>


Decor : 
2 lg cacao
forme de ciocolata alba

Mod de preparare :
       Blat : amestecam bine pudra de cacao cu zaharul, apoi adaugam apa si punem pe aburi ca sa se inmoaie compozitia. Tinem craticioara pe aburi pana se topeste zaharul, apoi dam deoparte si o lasam
sa se raceasca.


       Separat, mixam untul moale de la temperatura camerei (unt cu 82% grasime) cu zaharul pudra, adaugam cate un galbenus pe rand, iar la final, tot treptata cate o lingura din amestecul de cacao racit.

 
 
 




       Crema obtinuta o impartim in 2. O parte o punem la frigider, iar in jumatatea ramasa adaugam cele 2 lg de faina si cele 6 albusurile batute tare.

 
 



       Omogenizam compozitia cu ajutorul unei linguri, amestecand de cateva ori ca sa nu se lase compozitia, apoi o turnam in forma rotunda de tort (d=22 cm) in care am asezat hartie de copt.





       Dam la cuptor pentru 30 de minute. In primele 15 minute nu se deschide cuptorul pentru a nu se lasa blatul. Verificam daca este copt folosind testul scobitorii.





       Lasam blatul sa se raceasca in forma lui, apoi il scoatem si il taiem in 2. Intre cele 2 blaturi asezam o parte din crema pastrata la frigider, iar cu restul de crema ungem tortul.





       Dupa ce l-am invelit in crema tot tortul, deasupra pudram cu cacao, folosindu-ne de o strecuratoare mica de inox si asezam formele de ciocolata alba.

 
 




       Eu am folosit ingredientele duble si am facut tortul in forma cu d=28 cm, deoarece am avut musafiri.
      Tortul Joffre este un delicios tort ciocolatos, moale si foarte fin.
      Cine incearca acest tort, il va repeta de nenumarate ori, deoarece nu poate da gres cu o asemenea reteta !
       Eu am primit reteta cu ani in urma, de la soacra mea Ani  ;)

11 comentarii:

  1. Imi pare unul dintre cele mai grozave torturi postate de cineva , Mire ... asa ca-l voi pastra la favo si-l voi testa chiar de n-am un eveniment spacial .
    Duminica frumoasa !

    RăspundețiȘtergere
  2. Minunat tort, mai ales ca e cu multa ciocolata!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce fain arata, si ce de ciocolata are!!! Super!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mor de pofta cand vad atata ciocolata.O ador.
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Minunat tortuletul!!!Mmm, ce-as infuleca o feliuta:)Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Felicitari! Este un tort minunat!

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata foarte bine... dar e totul in regula cu reteta?
    Dupa ingrediente scrie citeste mai departe si nu mai e nimic...
    Nu mai sunt ingrediente???

    RăspundețiȘtergere
  8. O bunatate ...ciocolatos cum imi place mie! Salvez reteta..mersi! Ai o leapsa la mine pe blog...cand ai timp...si daca vrei!
    o duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte faina reteta .
    Am auzit de Joffre,dar nu l-am facut niciodata.
    Acum,dupa ce l-am vazut si am citit,sigur il incerc .

    RăspundețiȘtergere