marți, 4 septembrie 2012

Prajitura cu mere si crema de vanilie






Ingrediente :
1,5 kg mere (curatate de coaja si seminte)
150 g zahar
150 ml vin alb dulce
1/2 lgt scortisoara macinata
1 lg unt

Citeste mai mult ... >>>


Blat :
8 oua
8 lg zahar
8 lg faina
1 plic praf de copt

Crema :
3 plicuri budinca de vanilie
800 ml lapte
10 lg zahar
125 g unt moale (82% grasime)
2 lg zahar pudra
200 ml frisca lichida

Glazura :
100 g ciocolata cu lapte
2 lg lapte
1 lg unt

Mod de preparare :
       Intr-o cratita caramelizam 150 g zahar, adaugam vinul si lasam sa se topeasca zaharul (2-3 minute), apoi adaugam merele curatate de coaja si seminte si taiate. Adaugam scortisoara macinata si lasam sa se caleasca timp de 4-5 minute, amestecand din cand in cand.






           Merele calite le rasturnam intr-o forma dreptunghiulara (d=37*26 cm) unsa cu unt.






       Blat : mixam albusurile spuma, adaugam zaharul, galbenususrile pe rand, iar la final faina amestecata cu praful de copt. Aceasta compozitie o intindem peste merele calite din tava si dam la cuptor.









       Dupa ce blatul s-a copt, il lasam sa se raceasca pentru 20 minute, apoi il rasturnam invers. Intre timp pregatim crema.





       Crema :  punem pe foc, intr-o craticioara 500 ml lapte sa fiarba, apoi adaugam in fir subtire cele 3 plicuri de budinca amestecate cu 300 ml lapte rece. Amestecam pe foc mic pana se ingroasa crema, apoi luam deoparte si adaugam zaharul. Budinca o lasam sa se raceasca.
       Separat, in alt castron mixam spuma 125 g unt moale cu 2 lg de zahar pudra. Peste untul dulce adaugam cate o lingura din budinca rece. La final adaugam cele 200 ml frisca batuta tare.







       Crema obtinuta o intindem peste merele calite.




    Glazura : intr-o craticioara cu fund dublu (sau pe aburi), asezata pe foc mic, punem ciocolata rupta bucatele , frisca si untul. Omogenizam, lasam sa se racoreasca (3 minute) apoi o intindem peste crema.





       Dam la frigider pentru minim 2 ore, apoi putem servi.





Sursa mea .

O prajitura absolut delicioasa si cremoasa . Incercati-o cu multa incredere ! ;)

9 comentarii:

  1. Foarte frumos arata, pozele sunt super, si ai surprins-o foarte frumos!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata super, o sa o incerc si pe asta, sunt sigura ca o sa fie o bunatate, ca de altfel toate prajiturile dumneavoastra.

    RăspundețiȘtergere
  3. Waw ! arata grozav de bine ! iar combinatia de mere crema de budinca si ciocolata yumi,yumi, sigur este delicioasa ! Am sa incerc varianta asta neaparat :) tare mult imi place...
    Ps: o leapsa-provocare te asteapta la mine pe blog, aici:http://floare-floare.blogspot.ro/p/premii.html

    RăspundețiȘtergere
  4. Acum 3 zile am mancat o praji din asta insa sub forma de tort!A fost absolut delicioasa!Trebuie sa incerc si eu reteta! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata intr-un mare fel!! Felicitari!! Ne bucuram ca ti-a placut!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Am incercat sa fac azi prajitura dar nu mi-a iesit. Sunt f. f. multe mere care au lasat pe deasupra si zeama asa ca m-am oprit si am renuntat sa mai fac si crema, poate data viitoare o sa pun mai putine mere si o sa le storc bine. blatul a iesit f bun si pufos dar ......am gresit cu merele!!!

    RăspundețiȘtergere