vineri, 28 septembrie 2012

Placinta cu iaurt






Ingrediente :
400 g foi de placinta
8 oua
900 g iaurt gras
380 g zahar
3 lg gris
150 g unt topit
esenta de vanilie
coaja rasa de la 1 lamaie
100 ml rom
100 g stafide aurii
2-3 lg zahar pudra

Citeste mai mult ... >>>
Mod de preparare :
       Punem stafidele intr-un bol mic si le acoperim cu rom .(2 ore)
       Foile de placinta le scoatem de la congelator si le lasam la temperatura camerei sa se dezghete (aproximativ 1 ora si jumatate) .
       Intr-un castron mixam albusurile spuma cu un praf de sare, adaugam zaharul, mixand pana se topeste, apoi galbenusurile pe rand.





       Peste aceasta spuma de oua turnam iaurtul amestecat cu 2 lg de gris. Adaugam si coaja rasa de lamaie, esenta de vanilie si la sfarsit stafidele stoarse de rom.

 




       Lasam deoparte compozitia si ne ocupam de foi.
       Foile le numaram si le impartim in 2. Topim untul.
       Tava (25*35 cm) in care vom coace placinta o ungem cu unt topit (folosindu-ne de o pensula de silicon), asezam prima foaie, o ungem cu unt topit, urmatoarea foaie ,iarasi unt topit (eu am avut 7-8 foi ), presaram lingura de gris care a ramas, turnam compozitia cu iaurt si oua si din nou asezam o foaie de placinta, o ungem cu unt topit si tot asa pana la epuizarea tuturor foilor.

 
 
 




       Marginile le-am indoit spre interiorul placintei.
       Dam la cuptor pana se rumenesc foile, apoi scoatem prajitura , presaram peste ea zaharul pudra si acoperim cu un prosop. Lasam placinta acoperita pana se raceste, apoi o taiem.

 
 
 

      Excelent de buna ! :)

3 comentarii:

  1. Super placinta, inca n-am facut-o dar o am in plan de multa vreme :)) Cine stie cand o sa ma apuc de ea, asa ca, pana atunci, imi incant privirile cu pozele tale ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Este fff buna aceasta placinta si se face usor! :)
    Weekend placut, te pup!

    RăspundețiȘtergere