vineri, 7 septembrie 2012

Prajitura cu prune si cocos





Aluat :
12,5 g drojdie proaspata (jumatate cub drojdie pakmaya de 25 g)
40 g zahar
1 ou
1 galbenus
125 ml lapte caldut
250 g faina
un praf de sare
35 g unt topit

Citeste mai mult ...>>>


Umplutura :
1 kg prune intregi
3 oua
75 g zahar
100 ml frisca lichida
1 lg amidon
50 g cocos

Mod de preparare :

       Aluat : pregatim maia-ua : drojdia o amestecam cu 1 lgt zahar pana se lichefiaza, apoi adaugam lapte caldut si putina faina. Amestecam si obtinem o compozitie de consistenta unei smantani. Lasam la dospit 10 minute.
       Intr-un castron cernem faina, presaram sarea, zaharul, oul si galbenusul, maia-ua ,laptele caldut treptat si untul topit. Daca este necesar mai adaugam 2 lg faina. Framantam un aluat pe care il vom lasa la crescut pentru 45 minute.

 
 

       Dupa 45 de minute, aluatul arata asa :


       Aluatul il intindem intr-o forma dreptunghiulara (22*30 cm) sau forma rotunda (d=26 cm) unsa cu unt (eu l-am intins cu mainile :D), iar deasupra asezam prunele curatate de samburi si taiate in 4 (asa le-am taiat eu, dar cine doreste le poate taia si mai marunt).


       Umplutura : galbenusurile le mixam cu zaharul, adaugam apoi albusurile batute spuma tare, frisca batuta spuma si ea, iar la final nuca de cocos amestecata cu amidonul.

 



       Aceste amestec il intindem cu ajutorul unei linguri peste prune.

 

       Dam la cuptor pentru 45-50 de minute sau pana se rumeneste deasupra umplutura. Verificam cu scobitoarea.
 

       Dupa ce se raceste putem taia.  Deliciu cu prune si cocos... ;)



Pofta buna !  :)

13 comentarii:

  1. Tare frumos arata! Imi plac mult prajiturile cu prune. pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare buna... pe multe bloguri prunele sunt in top la deserturi. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Vad ca prunele sunt vedete acum :) Faina reteta

    RăspundețiȘtergere
  4. Prune si mere peste tot,si eu nu mai pot de pofta.As servi din fiecare prajitura cate o bucatica micuta.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. ce poftă mi-ai făcut. O săptămâna minunata !

    RăspundețiȘtergere
  6. Prajiturile tale sunt foarte apetisante. Imi faci mereu poft ade ceva dulce!

    RăspundețiȘtergere
  7. Un deliciu pufos si aromat!!!Yummy!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Yammi..... Dupa cum arata nu pot zice decat ca e delicioasa si pufoasa.

    RăspundețiȘtergere