luni, 7 ianuarie 2013

Prajitura Regina Maria



Blat :
5 oua
un praf de sare
5 lg zahar
5 lg faina
2 lg ulei

Citeste mai mult ... >>>

Bezea cu nuci :
6 albusuri
6 lg zahar
150 g nuci prajite si taiate
2 lg faina

Crema :
6 galbenusuri
10 lg zahar
5 lg lapte
2 lg faina
2 lg cacao
200 g unt

Decor :
30 g ciocolata alba
bilute de ciocolata etc

Mod de preparare :
       Blat : mixam albusurile cu un praf de sare, adaugam zaharul, mixand mereu, galbenusurile, uleiul treptat, iar la final faina. Omogenizam cu o lingura, cu miscari de jos in sus, de cateva ori.


       Compozitia obtinuta o intindem in tava (25*35 cm) tapetata cu hartie de copt si o dam la cuptor pentru 15-20 minute. Lasam blatul sa se raceasca, apoi il scoatem din tava.


       Bezea de nuci : mixam spuma albusurile , adaugam zaharul, iar la final nucile prajite si taiate amestecate cu faina. Intindem compozitia in aceeasi tava si dam la cuptor pentru 10-15 minute. Lasam sa se raceasca.



     
       Crema : mixam spuma galbenusurile cu zaharul, pana se albesc, adaugam laptele, faina si pudra de cacao. Omogenizam si punem pe aburi (5-10 minute) . Lasam crema sa se raceasca.



       Untul ( 80-82 % grasime ) trebuie sa fie la temperatura camerei . Il mixam spuma , iar il el adaugam cate o lingura din crema de cacao racita.Procedam ca la maioneza.



       Eu am facut si un sirop pentru blat : 80 ml apa 2 lg zahar, 1 lg rom.Am fiert apa cu zaharul timp de 10 minute, am luat de pe foc si am adaugat rom-ul.

      Asamblare : blat insiropat-1/2 crema-bezea cu nuci-1/2 crema-decor.



       Lasam prajitura la rece pentru 3 ore, apoi servim. taiem cu un cutit trecut prin apa firbinte.


    Reteta o am de la Tusa Cheta de la Sb. Te pup tusi !! :)

6 comentarii: