duminică, 6 martie 2011

Tort Egiptean




3Foi : 
6 albusuri
6 lg zahar
3 lg faina
120 g nuci macinate ( alune )

Citeste mai mult ... >>>


Crema 1 :  
6 galbenusuri
6 lg zahar
340 ml lapte
2 lg amidon alimentar ( faina )
170 g unt
esenta de vanilie

Crema 2 : 
150 g zahar
200 ml frisca
120 nuci macinate mai mare

Mod de preparare :

Ptr. cele 3 foi :  

Se imparte compozitia in 3 si se coc 3 foi astfel: 2 albusuri se bat spuma tare cu foarte putina sare, apoi adaugam cele 2 lg de zahar si mixam pana se intareste spuma ; amestecam  40 g nuci cu 1/2 lg faina si o turnam peste albusurile batute spuma tare , amestecand cu o lingura .

  



Turnam compozitia obtinuta intr-o forma de tort cu d=26 cm ( trebuia o forma cu d=24, dar nu am avut ), forma pe care o ungem cu ulei si o tapetam cu hartie de copt. si coacem cam 20 minute fiecare foaie; repetam operatiunea de inca 2 ori .


Ptr.crema 1: 

Intr-o craticioara amestecam cele 6 galbenusuri cu zaharul, apoi adaugam amidonul si laptele putin cate putin, amestecand intr-una, apoi punem craticioara pe foc mic si amestecam pana se ingroasa.


  Dupa ce s-a format crema o lasam sa se raceasca foarte bine; intre timp frecam untul spuma, iar in el punem pe rand cate o lingura din crema de galbenusuri amestecand pana la omogenizare; la sfarsit turnam cativa stropi de esenta de vanilie.

Ptr.crema 2 : 

Punem zaharul intr- o cratita pe foc si lasam sa se topeasca, amestecand din cand in cand; dupa ce s-a topit zaharul il turnam in fir subtire intr-o tava unsa cu ulei si il lasam la intarit, dupa care il asezam intre 2 folii si il batem cu sucitorul (eu l-am maruntit zaharul caramelizat cu robotul cu care am maruntit si nucile).
Batem frisca tare si in ea incorporam nucile maruntite mai mare si zaharul caramelizat, maruntit si el;



Asamblare : 

Foaie-1/3 crema1-1/3 crema2 si repetam de inca 2 ori






Suuper bun si delicios! :)

11 comentarii:

  1. imi pare tare bine ca ti-am descoperit blogul,mi se pare foarte interesant:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos ai expus reteta acestui tort, l-am facut si eu mai demult, doar ca nu am pozat decat la final :) o sa il refac cu prima ocazie!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place cum ti-a iesit,eu inca nu l-am facut,este in asteptare,,,,pupp!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Trebuie sa-l faci ptr ca este foarte gustos :)

    RăspundețiȘtergere
  5. ce bine arata!
    Te-am trecut in listuta mea de blogroll, ca sa te pot urmari mai usor. Daca iti face placere, viziteaza si blogul meu.

    RăspundețiȘtergere
  6. Pare un tort tare gustos! si arata si bine.

    RăspundețiȘtergere
  7. Chiar este un tort gustos :P Mersi de vizita !

    RăspundețiȘtergere
  8. Reteta si pozele m-au convins, e un tort foarte pe gustul meu, asa ca il voi pregati cu prima ocazie. Felicitari, ti-a iesit super!

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna,
    am preparat si eu acest tort..extrem de delicios..
    va las linkul..sper sa va placa
    http://eniskitchen.blogspot.com.es/2013/06/tarta-egipcia-tort-egiptean-egyptian.html

    RăspundețiȘtergere