luni, 14 februarie 2011

Prajitura Brath





Blat:
6 oua,
140 g zahar,
140 g nuci macinate,
1+1/2 lg faina,
1 plic praf de copt.

Citeste mai mult ... >>>

Crema:
250 g unt,
2 galbenusuri,
200 g zahar pudra,
1 plic zahar vanilat,
7 lgt ness,
150 g nuci prajite si taiate.

Glazura:
200 g zahar pudra,
3 lg cacao,
3 lg unt,
4 lg apa.

Mod de preparare :
      Blat : mixam albusurile tare, apoi adaugam zaharul si galbenusurile;cu o lingura de lemn incorporam faina amestecata cu praful de copt si nucile macinate; amestecam cu grija de jos in sus si turnam compozitia in forma (25*35 cm) tapetata cu hartie de copt. Dam la cuptor.





       Crema : intr-un bol mixam untul spuma; amestecam galbenusurile cu zaharul, pliculetul de zahar vanilat si nessul (eu am pus doar 5 lgt rase de ness) frecat cu 2 lg de apa fierbinte(lasam sa se raceasca) si din aceasta compozitie punem cate o lingura rand pe rand in untul spumos amestecand incet. Obtinem o crema in care adaugam nucile prajite si taiate cu cutitul. Intindem peste blat aceasta crema si punem prajitura  la rece pentru 30 minute minim.
       Eu am insiropat blatul (100 ml apa, 2 lg zahar fierbem pe foc, apoi luam deoparte si adaugam rom dupa gust), dar nu este obligatoriu.



       
       Glazura : punem la fiert intr-o craticioara untul impreuna cu apa pana da intr-un clocot;luam apoi de pe foc si adaugam zaharul pudra si cacaoa amestecand bine de tot.lasam putin sa se raceasca si mai amestecam din cand in cand ,apoi punem peste crema rece.
       Eu am folosit glazura din ciocolata astfel : 200 g ciocolata, 50 g unt, 4 lg lapte si 2 lgt rase de ness. Le-am pus intr-o craticioara, pe foc mic, amestecand mereu pentru omogenizare. Lasam sa se racoreasca, apoi o intindem peste crema rece.  Daca glazura este prea calda, se va topi crema.






Sursa : Laura Sava

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu